„Sama wiedza ma niewielkie znaczenie, dopóki nie zostanie wdrożona w życie.”
Dla kogo
Zajęcia skierowane są do osób pracujących w służbie zdrowia zarówno w prywatnej jak i państwowej. Program skierowany jest do wszystkich osób mających do czynienia z pacjentem: lekarz, pielęgniarka, rehabilitant, położna, inny personel medyczny pragnący nabyć i poszerzyć swoje umiejętności pracy z pacjentemo narzędzia coachingowe. Dla wszystkich którzy chcą poprawić swoją zdolność komunikowania się i radzenia sobie w sytuacjach trudnych. Adresatami są również studenci, absolwenci studiów wyższych, którzy chcieliby rozwinąć swoje umiejętności w zakresie radzenia sobie z pacjentem i jego rodziną, w trudnym doświadczeniu jakim jest choroba, ale również śmierć.
Program:
- Czym jest coaching? – omówienie najważniejszych nurtów
- Miejsce coachingu w medycynie
- Psychologia w coachingu . Podejście holistyczne do pracy nad ciałem i umysłem
- Kompetencje coachingowe – Komunikacja z pacjentem. Radzenie sobie
z wymagającymi sytuacjami i reakcjami.
- Więź jako czynnik wspierający pracę z pacjentem.
- Narzędzia coachingowe w pracy z pacjentem – w poszukiwaniu motywacji pacjenta.
- Coachingowy model pracy z pacjentem – budowanie zaufania pacjenta do pracy coachingowej.
- Racjonalna Terapia Zachowań – praca z rodziną i pacjentem terminalnie chorym
- Kompentecje coachingowe – Komunikacja z rodziną. Radzenie sobie z wymagającymi sytuacjami i reakcjami.
- Elementy Terapii Simontona – u chorych na choroby nieuleczalne.
- Praca z zaburzeniami lękowymi i traumą
- Praca z żałobą.
- Techniki relaksacyjne w medycynie.
Łączna liczba godzin: 160 h
Organizacja zajęć:
Zajęcia odbywają się w trybie weekendowym w sobotę i w niedzielę.
Atuty
- poznanie metodologii coachingu, opartego na standardach i etyce ICF
- poznanie metod coachingowych w pracy z pacjentem oraz jego najbliższym otoczeniem
- poznanie zagadnień związanych z psychologią zdrowia
- zajęcia prowadzone są wyłącznie przez praktyków, certyfikowanych coachów
- w trakcie studiów coachowie motywują słuchaczy do prowadzenia pracy z pacjentem metodą coachingu
- możliwość wieloaspektowego podejścia do pacjenta i jego rodziny
Cel studiów
- Zdobycie wiedzy z zakresu podstaw psychologii zdrowia
- Zdobycie wiedzy z zakresu umiejętności interpersonalnych pozwalających wspierać pacjentów i ich rodziny
- Nauczenie się adekwatnej komunikacji z pacjentem
- Zdobycie wiedzy i umiejętności dotyczących używania narzędzi coachingowych
w relacji z pacjentem i jego rodziną
- Zdobycie umiejętności radzenia sobie z trudnymi sytuacjami w pracy w służbie zdrowia.
- Zdobycie umiejętności radzenia sobie ze stresem i poznanie różnych technik relaksacyjnych w sytuacjach granicznych.